Isnin, 1 Februari 2010

Man Utd Belasah Arsenal!!

Penyerang England, Wayne Rooney merakamkan jaringan ke-100 kerjayanya dalam Liga Perdana Inggeris (EPL) ketika menyumbat gol kedua membantu Manchester United membenam Arsenal 3-1 di Stadium Emirates, malam tadi.

Pemain berusia 24 tahun itu yang berada dalam prestasi memuncak ketika ini sudah menyumbat 22 gol dalam semua kejohanan musim ini dan membuat ketiadaan Cristiano Ronaldo yang berpindah ke Real Madrid kurang dirasai.

United yang mengutip 53 mata - satu di belakang pendahulu, Chelsea membuka tirai jaringan menerusi Nani minit ke-33 sebelum Rooney menggandakan jaringan pada minit ke-37 sebelum Park Ji-sung mengesahkan tiga mata milik United dengan gol minit ke-52.

Gol sagu hati Arsenal disumbang oleh Thomas Vermaelen minit ke-80.

Sementara itu, Emmanuel Adebayor menandakan kepulangannya ke EPL selepas tragedi ngeri di Piala Negara-Negara Afrika dengan gol pertama ketika membantu Manchester City menewaskan Portsmouth 2-0 di Eastlands, malam tadi.

Adebayor yang terselamat dalam tragedi serang hendap ke atas bas pasukan Togo yang mengorbankan dua anggota pasukan sebelum kejohanan bermula, kelihatan ofsaid sebelum merembat masuk melepasi penjaga gol, David James pada minit ke-39.

Vincent Kompany menggandakan jaringan untuk kedudukan 2-0 sebaik tamat separuh masa ke atas pasukan tercorot yang dibelenggu masalah kewangan itu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan