Jumaat, 1 Januari 2010

Hadiah hari jadi untuk Sir Alex Ferguson

Sir Alex menyambut hari jadi nye yang ke-68 dengan penuh bermakna apabila juara Man Utd berjaya memenagi perlawanan menentang Wigan malam rabu lalu dengan jaringan yang besar selepas menyaksikan Wayne Rooney menjadi inspirasi kepada kemenangan 5-0 Manchester United ke atas Wigan.
Hasil kemenangan besar di Old Trafford itu menyaksikan United kembali mengekori pendahulu Liga Perdana England, Chelsea dengan perbezaan dua mata.
Rooney menjaringkan gol pertama buat Man utd diikuti jaringan oleh Michael Carrick dan Rafael Da Silva dibabak pertama.
Penyerang Bulgaria Dimitar Berbatov dan bekas penyerang Wigan sape lagi kalau bukan si Antonio Valencia berjaya menyumbang kan goal untuk red devil bagi perlawanan tersebut.
Wayne Rooney adelah player terbaik dalam perlawanan tersebut telah mendapat pujian dari Sir Alex kerana kesungguhan beliau membantu united memenangi
macth itu.
"Rooney beraksi dengan hebat malam ini. Dia menunjukkan kekua- tannya dalam perlawanan dan juga keinginannya untuk menang," tambah Ferguson

"Tetapi pada malam ini, semua pemain bermain dengan bagus. Perbezaan jaringan mungkin menjadi penentu pada hujung musim ini, siapa tahu.

"Saya rasa pada separuh kedua musim ini adalah masa di mana pengalaman akan memainkan pera- nan penting dan kami memiliki- nya.

"Kami memiliki skuad yang hebat dan kekuatan untuk melakukannya. Diharapkan kami mampu mengula- nginya lagi."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan